niedziela, 18 kwietnia 2010

Gnocchi w sosie śmietanowo - musztardowym



Gnocchi w sosie śmietanowo - musztardowym

Pomysł wzięty od Nigelli. W jednym z programów podawała przepis na prostą i sycącą kolację. W oryginale, zamiast kurczaka był schab, a mięsko pod koniec było duszone w ciderze. Ja zamieniłam schab na pierś z kurczaka i ominęłam cidera jako, że po prostu, w Polsce bardzo trudno go dostać. “Gnioki” użyłam gotowe, z paczki, tak jak Nigella, bo danie ma być z założenia szybkie. W sklepach pojawiły się już pokaźne opakowania tych pysznych kluseczek w bardzo przystępnych cenach. Jednak w razie problemów z ich kupnem, w ostateczności można je zastąpić naszymi kopytkami.

Przepis na 2 osoby:

- pierś z kurczaka (może być jedna na 2 osoby, może być więcej)

- mały kartonik śmietany 30%

-opakowanie gnocchi

- 2 łyżki stołowe musztardy

- brokuły

- sól, pieprz

Danie jest proste, wymaga jednak “skoordynowania działań”.

Na oleju smażymy pierś z kurczaka, lekko posoloną i popieprzoną. W tym czasie należy wstawić brokuły (ja gotowałam je na parze). Teraz przyszedł czas na wstawienie wody na gnioki. Kiedy pierś się już usmaży, zalewamy śmietaną, dodajemy musztardę, solimy i pieprzymy do smaku. Do gotowego sosu wrzucamy ugotowane kluseczki i wszystko razem mieszamy. Przekładamy na talerz i posypujemy natką pietruszki.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz