wtorek, 18 października 2011

Serowa zupa z mięsem...

...nazywana przeze mnie "marmurkową", ze względu na wzorek, jaki powstaje na powierzchni zupy.
Zupa jest dość kontrowersyjna, bo jej nieodłącznym składnikiem jest serek topiony. Przez wielu znienawidzony i wyrzucony z kuchni z wilczym biletem. Ja do serka topionego nic nie mam i naprawdę, ani śmietana, ani nic innego, nie nada tej zupie takiego kremowego i aksamitnego smaku. Deal with it :)
Zapomniałam dodać, że ten kulinarny "potworek" jest bardzo smaczny, sycący i bardzo dobrze rozgrzewa w chłodne dni.



Składniki na średniej wielkości garnek do zupy:
2 marchewki
2 korzenie pietruszki
1 por (biała część)
kawałek selera
2-3 spore ziemniaki
30 deka mielonego mięsa wieprzowego lub wieprzowo-wołowego
1 tradycyjna kostka sera topionego w sreberku (bez dodatków)
2 czubate łyżki mielonej słodkie papryki
sól, pieprz

Wykonanie:
Z warzyw (oprócz ziemniaków) ugotuj wywar, nie musimy przykładać do niego tak wielkiej wagi jak np.: do rosołu. Warzywa powinny być miękkie i oddać smak wodzie, ale bez 3 godzinnego powolnego gotowania. Najwięcej smaku w zupie da nam mięso. Nie zapomnij doprawić solą i pieprzem.
Gdy wywar będzie gotowy, warzywa można wyjąć, można też zostawić. Zależy jakie zupy lubicie. Ziemniaki obierz, umyj i pokrój w dość grubą kostkę. Dodaj do zupy.
Teraz można dodać i mięso. Szybka wersja zakłada wrzucenie całości do garnka i rozdzielenie grudek łopatką. Dla gości, można pobawić się w kulanie małych klopsików.
Dodaj 1 czubatą łyżkę słodkiej sproszkowanej papryki.
Zupa powinna gotować się około 30 min.
Pod koniec gotowania należy dodać rozprowadzony w małej ilości gorącej zupy serek topiony. Na patelnie lub do sporego rondla wlej ok. 1 szklanki zupy, dodaj serek i mieszaj intensywnie "miotełką" do całkowitego rozpuszczenia serka. Dodaj do zupy i wsyp 1 czubata łyżkę papryki. Gotuj ok 5 min na wolnym ogniu.
Smacznego!

Dla całkowitej uczciwości podaję link do Galerii Potraw, do przepisu alinki_li na niemiecką zupę serową. Mój przepis ewoluował bardzo mocno, podaję jednak źródło inspiracji.Klik.

7 komentarzy:

  1. Na pewno wypróbuję, ten dodatek mięsa mielonego wydaje mi się super :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam takie zupy!!!:) zapisuje do zrobienia

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja do serka też nic nie mam, wręcz przeciwnie- uwielbiam go w zupach- kremach!! ;) Marmurkowy wzorek jest śliczny, nadaje zupie bardzo oryginalny wygląd!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie demonizowalabym biednego serka topionego. Od czasu do czasu nie zaszkodzi. W latach studenckich robilam z niego zupe neapolitanska i byla to na prawde bardzo pyszna propozycja. Twoja zupa z dodatkiem miesa wyglada bajecznie i na pewno ja wyprobuje w jakis chlodny jesienny lub zimowy dzien.

    OdpowiedzUsuń
  5. mmmmm Musi być smaczne! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń