poniedziałek, 31 stycznia 2011

Łosoś




Prosty pomysł na lekkie i eleganckie danie. Łososia kupiłam świeżego, nie wiem jak wychodzi mrożony, ale mój nie skurczył się przy smażeniu, nie przywierał do patelni. Nie chłonął też tłuszczu, dwa dzwonka usmażyłam na 1 łyżeczce oleju.

Składniki:
łosoś - 1 dzwonek na 1 osobę, choć przy mniejszych apetytach, można podzielić się jednym.
ziemniaki
fasolka szparagowa zielona lub żółta
opcjonalnie roszponka
sos czosnkowo-koperkowy ( do jogurtu dodałam garść koperku, zmiażdżony ząbek czosnku, sól i pieprz do smaku).
olej, sól, pieprz

Wykonanie:
Ziemniaki podgotować, podzielić na cząstki, opiec w piekarniku lub na patelni na oleju.
Fasolkę ugotować w osolonej wodzie.
Łososia posypanego solą i pieprzem smażyć ze wszystkich stron na niewielkiej ilości oleju. Jeśli dzwonko jest grube, można przewrócić także "na boczek", aby też się przyrumieniły.
Nakładamy na talerz w kolejności: sos jogurtowy, kilka cząstek ziemniaka, fasolka, roszponka i na to łosoś.
Przepis znalazłam na Kwestii Smaku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz