niedziela, 26 lutego 2012

Zapiekany camembert

Camembert jest bardzo wdzięcznym obiektem kulinarnych eksperymentów.
Moje ostatnie odkrycie - camembert zapiekany w piekarniku. Ser w środku robi się płynny i lejący, każdy więc dostaje  takie małe, osobiste fondue w jadalnej miseczce. Ładnie przyozdobiony sałatą i pomidorkami koktajlowymi nada się na całkiem elegancką kolację. Zostawiony w papierze, z czerstwą bagietką z boku, idealny jako przekąska do filmu. Dla mnie w obu wersjach nie może zabraknąć kilku kropli sosu balsamicznego, który jest idealnym smakowym kontrapunktem dla sera.


Składniki:
1 ser camembert na każdą osobę
1 krótka bagietka na każdą osobę (bułkę można ponakrywać, w nacięcia włożyć masło czosnkowe, a następnie zapiec przez kilka minut w piekarniku)
czosnek, tymianek, pieprz

Wykonanie:
Włącz piekarnik i nagrzej do 180C.
Ser odpakuj i ponacinaj ser z wierzchu w kartkę.
Pokrojony w słupki ząbek czosnku powtykaj w nacięcia.
Posyp tymiankiem i pieprzem.
Ser zawiń w folię aluminiową, ściskając jej końce ku górze (tzw. paczuszki). Zostaw przerwę lub nakłuj folię tak, aby para mogła ujść.
Zapiekaj około 20 min
Po wyjęciu z piekarnika ser odwiń z folii i zostaw na 2 min, aby mógł "odpocząć".
Podawaj z bagietką.





Bardzo mi przykro, ale wszystkie zdjęcia przedstawiają ser przed zapiekaniem. Nie zdążyłam zrobić zdjęć "po", gdyż  został uprowadzony przez porywacza i pożarty :)

9 komentarzy:

  1. Też taki robię i kładę za sałacie z vinegretem i suszonymi owocami. Jest boski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z suszonymi owocami nie próbowałam, brzmi smacznie.

      Usuń
  2. Brzmi nieziemsko pysznie!! Coś mi się widzi, że następny weekend będzie zdecydowanie filmowy o smaku camembert ;) Pozdrawiam, bell.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bell, gorąco polecam do jakiegoś fajnego filmu z "jedzeniowym" motywem przewodnim.:)

      Usuń
  3. Widziałam kiedyś tak przyrządzony camembert w tv, dzięki, że mi o nim przypomniałaś, bo to musi być superpyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przed wygląda w deseczkę - szczególnie na 1 zdjęciu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiłam dziś na kolację serek z tego przepisu. Do tego podałam bagietkę na ciepło z masłem czosnkowym i białe winko. Mąż był zachwycony:)))
    Serdecznie polecam:)))

    OdpowiedzUsuń
  6. dzisiaj robię na kolację ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Wczoraj zrobiłam mężowi na kolację. Cytuję : "Wiesz to dobre jest, musisz to jeszcze powtórzyć". Świetny przepis :)

    OdpowiedzUsuń