poniedziałek, 21 czerwca 2010

Dorada w folii pieczona



Dorada to pyszna ryba, zawierająca dużo mięsa i niewiele ości. Bardzo polecam jeśli macie ochotę na coś lekkiego.Dodatkowo, jej cena jest wielce zachęcająca i oscyluje w granicach jakościowo podłej pangi. Doskonale pasuje podana z bagietką natartą czosnkiem i jakimś sezonowym warzywkiem.

Składniki:
1 dorada na jedną osobę
Przyprawy -  jakie lubicie
Ja wypchałam rybkę poszatkowanym szczypiorkiem, z wierzchu posoliłam, popieprzyłam i natarłam przeciętym ząbkiem czosnku. Lekko sypnęłam zmiażdżonym czerwonym pieprzem

Wykonanie:
Jeśli ryba nie jest przygotowana, to trzeba ja oskrobać z łusek, wypatroszyć, starannie umyć. Jeśli wam się nie chce nie obcinamy głowy ani płetw. Przyprawionego delikwenta układamy  na folii aluminiowej. Teraz można skropić rybę oliwą. Ja tego nie robiłam. Zawijamy rybkę szczelnie i wkładamy do piekarnika na
30 min. Gotową posypujemy koperkiem i skrapiamy sokiem z cytryny.




Smacznego!

1 komentarz:

  1. uwielbiam tą rybe!przez pięć lat pracowałem we Włoszech w kuchni więc wiem co mówie ha ha.jej włoska nazwa to orata

    OdpowiedzUsuń